Verslaafd of niet verslaafd, thats the question

AfbeeldingGelukkig ben ik niet verslaving gevoelig, dat scheelt al een heel stuk.Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik als een soort van brave Hendrikje door het leven ga, welnee, echt niet. Als ik het na mijn zin heb drink ik ook rustig een flesje wijn leeg op één avond en rook ik meer dan ik doorgaans doe, of ik  überhaupt nog wel kan zeggen dat ik rook (matig) anno 2014 is nou maar net de vraag, aangezien roken zó not-done is. Bijna ga ik me  beschroomd  voelen om het hier neer te zetten maar  het is de bittere waarheid en aangezien ik een recht-door-zee-tiepje ben noem ik het dan toch maar op het gevaar af dat er wellicht echte moraalridders onder mijn volgers zijn die mij, nu met deze wetenschap,  direct gaan ontvolgen. Jammer, maar het zij dan zo. Het verschil in deze is dat bovengenoemde uitspatters eerder een uitzondering dan regel is. Kijk, dat verzacht het, nietwaar?

Eten en drinken, ik ben er gek op maar ook hierin ben ik gematigd, ik ben een fruit en groente tiepje en hou van gezond…maar, geloof het of niet….ik ben gek op junk-food en op de Hema rookworst! U snapt het al, ook hieraan bezondig ik mij van tijd tot tijd.  Een flink aantal jaren geleden had ik een bijna tassen en schoenen verslaving maar de verzachtende omstandigheid in deze bijna verslaving zat ‘m in het feit dat het nooit dure artikelen zijn geweest maar koopjes. Jawel!  De aap komt uit de mouw. Ik.Ben.Een. Koopjesjager. Zo, dat is eruit! Ik ben principieel geen big-spender op het gebied van kleding, schoenen, tassen, en alle andere accessoires. Dat kan namelijk veel goedkoper, oké, het zijn dan veelal merkloze dingen maar hé, whats in a name?

Het voordeel van mijn koopjesjacht is dat ik er ook gemakkelijk weer afstand van kan doen waar de kringloop winkel en dus de minderbedeelden dan weer blij mee zijn!
Boeken, ik ben gek op lezen. Sinds mijn kinderjaren ben ik lid van de bieb. Bij ons thuis was iedereen aan het lezen, ik ben er mee groot geworden dus. Het gemiddelde aantal boeken  per week komt de laatste jaren niet meer uit boven de 1 en soms, heel soms -zoals nu- red ik dat niet eens. Ik heb al eens eerder vermeld dat het er soms gewoon niet van komt maar het kan ook zo maar zijn dat ik mijn leesuurtjes afwissel met andere leuke dingen. Ook al geen boek verslaving dus. Wordt het al een beetje saai? Lees dan verder…

Een jaar of wat   geleden zijn manlief en ik begonnen met het kijken naar spannende actie-misdaad serie’s.
De eerste serie die we gingen kijken was Prison Break. Allemachtig goeie serie, nachtenlang haalden we door.
‘Nog één aflevering en dan stoppen we’…’ Wel, die ene aflevering werd dan vervolgens de gehele dvd. Geradbraakt stonden we de volgende ochtend op en s’avonds om acht uur zaten we weer als gebeiteld voor de tv.
Inmiddels zijn we een aantal serie/dvd’s verder en nu komt het….

Pssssst….ik ga je iets in je oor fluisteren…kom eens wat dichter bij, niemand anders hoeft het te horen, alleen jij….

Ik heb een verslaving! Ik kan niet stoppen met het kijken naar een spannende serie op dvd.

Ben ik nu iets meer in je achting gestegen?

 

 

Auteur: sonja

Wacht niet op een mooie dag, maak er zelf een! Contact? gebruik het contactformulier. Je bent nu op de wandelblog sonjatheowalking, lees je liever een goed boek neem dan een kijkje op mijn boekenblog sonjaleest&schrijft. Reageren onder een blog? Leuk! Fijne dag!

18 gedachten over “Verslaafd of niet verslaafd, thats the question”

  1. Haha, leuk geschreven. En ik ben ook geen braaf Hendrikje. Denk dat iedereen wel een verslaving heeft. Ach zolang je er zelf nog om kan lachen is een verslaving helemaal niet erg 🙂

    Like

  2. Haha met plezier gelezen. Je hebt een heerlijke humor! Ach ieder mens heeft verslavingen, gezond of niet, is ieder eigen keuze 🙂

    Like

    1. Dankjewel Plien! Wat je zegt, ieder z’n ding…zolang het geen ernstige gevolgen heeft is er niks aan de hand, enne…mijn verslaving is heel leuk 🙂

      Like

    1. Dankjewel 🙂
      Zolang ik het meestal matig doe doe ik geen afstand,zodra het mijn leven zal beheersen stop ik.

      Like

        1. mezelf nu afvragend of ik eigenlijk wel of niet verslaafd ben aan de sigaret…denk ut wel, wat denk jij?

          Like

  3. Hahahaha geweldig artikel!!!

    Ps: ik.ben.ook.een.koopjesjager. *richt een club op*

    Like

Reacties zijn gesloten.

schrijfselsvanmij

kleine dingen die me zoal bezig houden

Boekenzuurstof

Een blog over boeken

Matroos Beek

Grensgevallen

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

Neeltje leeft

over (vervlogen) dromen, herinneringen, het heden, verleden en wat mij verder bezighoudt

OverHaar.nl

gekrulde haren, gekrulde zinnen

Rianne Blogt

wandelen en nog veel meer

sonjatheowalking👁️

Just Open Your Eyes And See The World

REBBELTJE

Yep it's me

Welkom op Karels WP

wil van mijn bezoekers een glimlach ontfutselen

Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Pippi's hometown

een blog met sterke verhalen

De Boekblogger

Boekrecensies en boekennieuwtjes

Creabealounge

My passion, your passion

Een Ladekast Met Snuisterijen

Deze ladekast is mijn leven. In iedere lade een spinsel of gebeurtenis.