Sprakeloos Anne Nicolai

Verschenen: 2013
Pagina’s: 300
Uitgever: De Crime Compagnie
Genre: thriller

boek_9789461090614

Chloe werkt als journaliste bij een dagblad, ze woont samen met Alex, een filosoof.

Het zal je vriend maar wezen was mijn gedachte.
Je hebt een relatie waarin je vriend met een wel heel merkwaardig plan om de hoek komt zeilen. Niet met elkaar spreken, alleen, maar dan ook écht alleen,  bij wijze van grote calamiteiten mag er een uitzondering op de spreekstilte worden gemaakt en dit alles vanwege zijn onderzoek,  en overtuiging,  dat spreken de bron is van vele leugens. Spreken is zilver, zwijgen is goud. Chloe is verliefd op Alex en stemt ermee in, sterker nog, ze gaat er in geloven dat Alex hierin gelijk heeft. Hun relatie kabbelt zo een beetje voort, alle twee hebben ze overdag hun werk en eigen bezigheden en na werktijd zitten ze in stilte bij elkaar, af en toe is er een soort van gebaren taal of communiceren ze via Post-its. Het kan bijna niet anders of de relatie komt in het slop terecht, ze doen nog weinig samen en leven beide hun eigen leven.
Op een dag koopt Chloe een oude camera op de rommelmarkt dat voor zeer grote problemen gaat zorgen,  ze komt er in haar eentje niet uit en wil in gesprek met Alex.
Stemt Alex hierin toe?

Het e-book staat al een aantal jaren op de e-reader maar het kwam er tot nu toe niet van om het te lezen. Ik was even toe aan een iets gemakkelijker  genre en begon er in te lezen.
Ik moet zeggen dat het op zich best een aardig boek is maar ook niet meer dan dat.
Toen ik de cover van het boek er bij zocht las ik dat het (echte) boek 300 pagina’s heeft, mijn e-book maar 169…?
Het is van tijd tot tijd best wel even spannend, ik heb me er in ieder geval niet bij verveeld. De ontknoping heeft me verrast.
Ik vind de kwalificatie ‘thriller’te zwaar voor dit genre, spannende chicklit zou beter zijn.
Best lekker om even als tussendoortje in een paar uurtjes uit te lezen!

Wat vind jij?

