Jager Lars Kepler

ddi9789023425984
Uitgever: Cargo
Verschenen ned.vertaling: 2017
Pagina’s: 540

Inhoud
Na twee jaar te hebben doorgebracht in een van de best beveiligde gevangenissen van Zweden, wordt Joona Linna benaderd voor een geheime opdracht. Saga Bauer heeft hem nodig voor een onderzoek waarin de politie volledig vastloopt. Een mysterieuze moordenaar lijkt willekeurig slachtoffers te maken; het enige wat hen verbindt is het kinderliedje dat ze horen voor de moordenaar toeslaat.
Ondertussen verheugt celebrity-chef Rex Müller zich erop dat zijn zoon voor het eerst bij hem zal komen logeren. Zijn plezier wordt echter overschaduwd doordat Rex plotseling zelf verdachte wordt in het moordonderzoek. Maar dan ontvangt hij een telefoontje waarbij het kinderliedje ook voor hem wordt afgespeeld.

Extra informatie
Lars Kepler is het pseudoniem van het Zweedse echtpaar Alexander Ahndoril en Alexandra Coelho.
Jager is deel 6 uit de spannende thriller serie rondom de sympathieke Fin Joona Linna.
Het uitstapje naar de standalone thriller Playground – 2 jaar geleden tussen deel 5 en 6 verschenen-  heb ik overgeslagen maar de gehele Joona Linna serie heb ik gelezen en van genoten, oke, het ene boek was spannender dan het andere maar allemaal zijn ze zeker de moeite waard! Alle ( sommige recensies zijn kort beschreven) recensies hiervan zijn te vinden in de zoekbalk onder naam van de auteur of titel.

De verschenen  boeken op volgorde:

Joona Linna
Hypnose – Hypnotisören

Contract – Paganinikontraktet

Getuige – Eldvittnet

Slaap – Sandmannen

Stalker – Stalker

Jager – Kaninjägaren

Leesbeleving
Om spoilers te voorkomen zal ik niets van de plot prijs geven, er zullen ongetwijfeld veel lezers zijn die nog aan de serie willen beginnen dus zal ik hier alleen mijn leesbeleving delen.

Op de achterflap is te lezen dat Joona in de gevangenis wordt benaderd door de Säpo, de Zweedse veiligheidsdienst waar Joona in dienst was voordat hij terecht kwam in de beveiligde gevangenis waar hij nu inmiddels twee jaar vast zit.
Direct aan het begin wordt de Minister van Buitenlandse Zaken vermoord, het speciale team van de Sapo denkt aan een terroristische aanslag en wil Joona op het onderzoek zetten met de belofte dat de rest van zijn gevangenis straf omgezet zal worden naar een taakstraf bij de politie. Joona stemt er mee in.
Het blijft niet bij die ene moord.  Verderop in het onderzoek zal blijken dat de slachtoffers allemaal een connectie hebben met elkaar en met de moordenaar maar is het inderdaad een terroristische aanslag of speelt er iets anders? En welke rol speelt de beroemde tv kok Rex Müller in dit scenario?
Zoals we gewend zijn van het schrijversduo wordt de lezer nog al eens getrakteerd op onnodige stukken tekst die totaal niet relevant zijn en de boeken –  ik heb het al eens eerder gezegd in voorgaande recensies- onnodig zo dik maken. Opnieuw vraag ik om een onsje minder, gelukkig doet dit geen afbreuk aan het redelijk spannend plot waarin een aantal zeer uitvoerig beschreven bloederige moorden worden beschreven maar ook hier vraag ik me af of het een ietsje minder mag, eerlijk gezegd zit ik niet meer zo te wachten op dit soort gruwelijkheden.
Er doen veel personages mee en er zijn verschillende verhaallijnen maar het is goed te onthouden, de schrijfstijl is- afgezien van de soms erg gedetailleerde beschrijvingen- fijn om te lezen, ik heb me prima vermaakt met deel 6 en Joona Linna die overigens een hele fijne personage is! I love Joona met zijn lichtgrijze ogen 🙂
Last but not least: we hebben een mega cliffhanger!
Kom maar op!

Aanrader!

 

4 thoughts on “Jager Lars Kepler

  1. Flavie schreef:

    Ik heb al een aantal boeken gelezen, stuk voor stuk goede verhalen, dus ook benieuwd naar deze.

    Liked by 1 persoon

  2. Regenboogvlinder schreef:

    Je maakt me super nieuwsgierig, Ik heb de eerste 4 delen digitaal, dus die gaan mee op vakantie! Dank voor de tip! XXX

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij?

