Lieve Bloglezers!

happy-new-year-2017-wishes-quotes-for-family-members-768x429

Bijna een maand geleden heb ik mijn laatste post van 2016 geplaatst, nu in  2017 is er nog geen enkele posting gedaan, zo langzamerhand wordt het dus wel eens weer tijd om iets te plaatsen maar dat wil ik niet doen alvorens ik iedereen een prachtig, gezond en niet in de laatste plaats een liefdevol nieuw jaar toe wens met veel schrijfinspiratie in welke vorm dan ook!

Elke blogger zal zich herkennen in het hebben van een schrijfdip of zoals in mijn geval, een lees én schrijfdip  maar ook heb ik me weinig laten zien op ieder ander sociaal media kanaal, ook  mijn bezoekjes aan jullie blogs waren minimaal, sorry!
Het hebben van deze lees en schrijf blokkade’s heeft ook een leuke kant, ik heb een aantal mooie films en series bekeken die maanden geleden al zijn opgenomen en  muziek docu’s gezien die ik recent had opgenomen (npo, bedankt!)
Zo heb ik erg genoten van Leonard Cohen, The Stones in Cuba, David Bowie, Amy Winehouse, de fantastische show van Prince en natuurlijk het schitterende trio Henny Vrienten, George Kooymans en Boudewijn de Groot alias Vreemde Kostgangers. Leuk, leuk leuk!
Verder heb ik  (wij) achterstallige huishoudelijke klusjes opgeknapt zoals het uitruimen, soppen en opnieuw inrichten van de keukenkasten, kledingkast uitgedund, goede kleding in zakken gedaan en naar de kringloop gebracht en de overige kleding naar de container gebracht. We deden een paar sociale activiteiten buiten de deur, en ook tóch een boek uitgelezen ook al heb er erg lang over gedaan. Een recensie heb ik hier nog niet van geschreven maar dat zal gauw gebeuren, een korte dat dan weer wel, o ja, het was Enkele reis van Marelle Boersma. Nu ben ik de veelbesproken bestseller Judas Astrid Holleeder aan het lezen, uiteraard laat ik jullie mijn menig hierover weten!
Er verschijnen in 2017 een flink aantal nieuwe boeken van auteurs die ik heel graag lees en ik kan jullie melden dat er een paar juweeltjes tussen zitten! Kijk even links in het menu voor de tips!

Tussen alle bedrijven door ook nog even voor een mri scan naar ZH geweest waarvan ik de uitslag op mijn verjaardag te horen krijg (spannend) dus jullie  zien, ik heb niet bepaald stil gezeten!
En nu is het alweer 8 januari, hebben we het eerste dik pak sneeuw van deze winter gehad, code oranje vanwege gladheid, sneeuwpret, vallen en weer opstaan, sneeuwballen gooien en opwarmen bij de kachel met hete thee of chocomelk, het zijn de leuke kanten van het winterseizoen.
Inmiddels is er nog maar weinig over van de prachtige witte deken die gisteren over ons Nederlandje viel, wat overblijft is een smurrieachtig drap, een troosteloze aanblik maar binnen is het gezellig gemaakt met een fijne bos tulpen in vrolijke voorjaarskleuren, ik hou ervan! (thnx El!)
wp-1483875429526.jpeg wp-1483874708480.jpeg
Hebben jullie een mooie Kerst vakantie gehad?
Liefs en tot gauw!

24 thoughts on “Lieve Bloglezers!

  1. ERIC'SBLOG schreef:

    Hoi Sonja, de eerste keer dat ik op je site kom kijken. waaaaaw! Wat een leuke, rustige goedgeorganiseerde site met verrassend mooie teksten en veel interessante onderwerpen! Super!
    (Ben blij dat je mijn verhalen ook volgt!)

    Liked by 1 persoon

  2. Lize schreef:

    Jij bent inderdaad goed bezig geweest. Ik heb geen vakantie gehad en moest gewoon gaan werken maar de feestdagen zijn wel goed verlopen.

    Liked by 1 persoon

  3. gewoonhiltje schreef:

    Zo zo bezig bijtje! Al heb je dan niet geschreven en (nauwelijks) gelezen, jij hebt je goed vermaakt. Fijn als dingen weer gesopt en uitgemest zijn. Fris en fruitig het nieuwe jaar in. Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan Sonja. Ik heb leuke kerstdagen gehad en ga nu ook weer verder met uitmesten en soppen. Een opgeruimd huis, zorgt voor een opgeruimd hoofd. Bij mij staat blogs schrijven nu ook even op een laag pitje.

    Liked by 1 persoon

    • son370 schreef:

      Precies Hiltje, wat je zegt ‘ een opgeruimd huis, een opgruimd hoofd ‘, zo werkt dat ook voor mij 😃
      Fijn dat jullie het ook naar de zin hebben gehad en voorlopig krijg je het nog druk zat met de verhuizing in vooruitzicht! Take care! X

      Like

  4. Kakel schreef:

    De eerste week van het jaar zit er alweer op! Tijd glipt door je vingers als los zand.
    Leuk, die tulpen!

    Liked by 1 persoon

  5. folkertrath schreef:

    Zooo, een duidelijk frisse start weer, heerlijk mooi gedaan en dank je wel.
    Jullie ook de beste wensen incl. wat je zelf wenst / schrijft.

    Liked by 1 persoon

  6. Myriam schreef:

    Tulpen, heerlijk, daar hou ik van😊

    Liked by 1 persoon

  7. creabeaatje34 schreef:

    Jij ook nog een fijn nieuwjaar 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Regenboogvlinder schreef:

    Voor jou ook de allerbeste wensen Sonja. Heb ik vast al ergens gedaan, maar beter teveel dan te weinig!
    De tijd gaat alweer snel, vandaag begint alweer de 2e week van 2017!
    Ik had mijn kleindochters voor 10 dagen te logeren uit Gran Canaria. Ze zijn niet meer klein maar toch is je normale ritme opeens heel anders. Kerst met elkaar gevierd en oud/nieuw bij Jan.
    Op dit moment heel rustig en gezapig leven want Jan is ziek en ik heb thuis het een en ander voor te bereiden. Tot later! X

    Liked by 1 persoon

  9. sunnie031 schreef:

    Goedemiddag,
    Voor jou ook de beste wensen voor 2017!
    Zo te lezen heb je inderdaad niet stil gezeten en weet je, een leesdip is zeer herkenbaar. Neem er gewoon je tijd voor.
    Ik had ook zo genoten van De Vreemde Kostgangers!
    Verder hebben we een heerlijke familie Kerst gehad en oud/nieuw waren we maar met ons 2 heerlijk thuis.
    Ik heb er van genoten.
    Nu langzaam maar zeker weer in het ritme zien te komen.
    Groetjes Sonja

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij?

