Duivelspact Loes Den Hollander

Verschenen: oktober 2016
Uitgever: Karakter
Pagina’s: 320

2239
Vrijwel direct nadat ik boek 20 met de titel  Droombeeld had uitgelezen stond ook boek 21 Duivelspact voor mij klaar bij de bieb,  dat verbaasde me zeer want Loes haar nieuwste ligt nog maar sinds oktober in de boekwinkels, vaak duurt het dan enige maanden voordat de boeken ook bij de bieb te lenen zijn.
Waar ik ook me ook erg over verbaas zijn de hoeveelheid boeken die sommige auteurs binnen een jaar op de markt brengen, met tussenpozen van een paar maanden verschijnen er 2 en soms zelfs 3 boeken van gemiddeld 320 bladzijden. Hoe doen ze dat??
Mijn kennis over de fasen van het schrijfproces vanaf het moment dat de auteur begint met het schrijven van een boek, tot aan het moment van verschijning in de boekwinkels is gering, wel weet ik dat er heel wat bij komt kijken alvorens het in de boekhandel verkrijgbaar is. Op tv is momenteel het programma ‘De pennen zijn geslepen’te zien. Hierin zien we hoe zeven BN-ers met schrijversambitie proberen om in korte tijd (elke week weer een nieuwe opdracht) een zo goed mogelijke thriller te schrijven, degene die het slechtst scoort valt af. Een van de juryleden is niemand minder dan Saskia Noort. Leuk en leerzaam programma maar tjonge, er komt nogal wat bij kijken, serieus, een boek schrijven is echt niet gemakkelijk, mocht ik ooit de gedachte hebben gehad om een poging te wagen (never) dan zou ik nu weten dat ik me blijf beperken tot het schrijven van boekenblogs, en daarin blink ik ook al niet uit maar dat geeft niks, het is leuk om te doen 🙂

Hieronder lees je  de korte inhoud van Duivelspact en mijn bevindingen in het kort.

Inhoud

Sommige mensen hebben alles: geld, gezondheid en geluk. Marijn Bentink van Heemstede is er een korte periode in haar leven van overtuigd dat ze tot deze categorie behoort, tot het noodlot het tegendeel bewijst. Het lukt Marijn om de zwartste dag die ze meemaakte te verwerken en een plaats te geven. Maar dan meldt zich iemand die haar iets vertelt wat alles in een ander daglicht plaatst. Vanaf dat moment moet ze kiezen. Gaat ze voor wraak of voor vergeving? Ze maakt een keuze. Met alle gevolgen van dien.

Mijn bevindingen

Ook Duivelspact wordt verteld vanuit verschillende perspectieven, de personages hebben allen met elkaar te maken.
Vijf jaar geleden is het geluk van Marijn Bentink dramatisch verstoord waar ze nu nog steeds niet overheen is, ze blijft zich vasthouden aan het geluk wat ooit is geweest.
Als kind heeft Marijn het niet gemakkelijk gehad, een vader die veel weg was vanwege zijn chirurgen werk, een liefdeloze en snobistische moeder, een broer en zus waar ze ook al niks aan had en nog steeds niet heeft, en een traumatische jeugdervaring waarover Marijn in de ik-vorm verteld. Het is de rode draad van haar leven.
De persoon die zich bij haar meldt komt met een verhaal waardoor ze heel anders terug kijkt op de dramatische gebeurtenis, ze neem een besluit maar of het de juiste beslissing is…?
Duivelspact is weer een typisch’Loes ten voeten uit’ boek, een beladen psychologische thriller, met alle bekende elementen  van een Loes boek. Het laat zich goed lezen in de bekende Loes schrijfstijl met de eveneens bekende korte hoofdstukken en ook nog een verrassende ontknoping, ik had het bijna niet aan zien komen!
Aanrader.

 

Wat vind jij?

