Hondenliefde

(foto’s sonja)

c4c0eeb188adb3df07a451c15a3dca03

Het mooie en gevoelige  gedicht hieronder kreeg ik toegestuurd door Jef Lenaerts ( Lenjef)  nadat hij deze blog  had gelezen, met tranen in onze ogen hebben we het gelezen. Met zijn toestemming plaats ik het met liefde op mijn blog!
Misschien zijn er meer lezers die dit verdriet herkennen….
Ook onze lieverd is gaan hemelen nadat we hem bijna 16 jaar hebben gehad, vanaf dat hij 8 weken jong was.

Een zwarte dag

15 februari 2002 een zwarte dag keek naar onze lieveling die dood in mijn armen lag.
Er was geen andere keus
tranen langs mijn neus
hou me zo sterk als ik kan
ben een gebroken man.
Zestien jaar was hij voor mij daar
elke dag een vrolijke blaf
straks leg ik hem in zijn graf.

Lieve, lieve trouwe vriend, mijn gezel
ja, jij kende mijn liefde wel
dank voor al die mooie jaren
die we samen waren.
Een stil verdriet
men zag het niet
want, de tranen op mijn wangen
had jij likkend opgevangen.

Je sprong en dartelde, maakte stof
nu zijn je ogen leeg, en dof…
niets kan je ooit vervangen
je hebt me voor heel mijn leven in jouw liefde gevangen.
Een laatste streling over je vacht, je snoet
leegte vult zich met weemoed.
Rust zacht, ik weet zeker dat jij ergens op mij wacht!

Nu stop ik mijn gedicht
tranen belemmeren ’t zicht.

(Lenjef)
Dankjewel voor het mogen delen van jouw gevoel, ook mijn gevoel! 
Liefs, Sonja.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een bijschrift invoeren

Onze grote lieve vriend ❤

 

9 thoughts on “Hondenliefde

  1. elskeijser56 schreef:

    Een heel mooi gedicht, en mooi verwoord. Kippenvel. Heb ook een paar keer voor die moeilijke beslissing gestaan. Het wenden nooit.

    Liked by 1 persoon

    • son370 schreef:

      Nee, Els het went echt nooit om zo’n drastische beslissing te nemen,
      Doet veel pijn maar voor het dier is het uiteindelijk een zegen om verlost van pijn te zijn.Dankjewel!X

      Like

  2. Regenboogvlinder schreef:

    Absoluut herkenbaar.. En zo mooi verwoord…
    Lenjef is een prachtmens en een prachtdichter!

    Liked by 1 persoon

  3. majaer schreef:

    Prachtig en zo gevoelig, ik herken het

    Liked by 1 persoon

  4. sunnie031 schreef:

    Wat mooi en zo herkenbaar 💜

    Like

Wat vind jij?

