Wie is Sterre Carron?

Nou dit is ze dus 🙂
sterre-carron-signeer-haar-boeken-in-belgie

(bron interview: perfecteburen leesclub) 

Vraag aan Sterre:  Heeft Rani iets autobiografisch? Waarom is ze zo humeurig?

Antwoord Sterre:  Geen overeenkomsten qua uiterlijk, Rani is klein. Ik niet.
Innerlijke overeenkomsten : nonchalance, geen massageest willen zijn, koppig, gevoelig, recht op je doel af, moeilijkheden ervaren met opgelegde regels, niet tegen onrecht kunnen, over je grenzen gaan, ontzettend veel van kinderen en dieren houden, hard zijn voor jezelf.
Innerlijke verschillen : Rani kent geen ‘nee-dat-kan-ik-niet’. Ik kan of durf twijfelen.
Rani is vaak humeurig omdat ze het moeilijk heeft om haar ware gevoelens te tonen. Haar verdriet, emoties en dingen die haar in het verleden pijn hebben gedaan, stopt ze het liefst heel ver weg. Onder die humeurigheid zit een zeer gevoelige vrouw met een warm hart.
Ik verstop of beter kan mijn gevoelens nauwelijks verbergen. Als ik moet janken, jank ik en als ik verdrietig ben, vloeien de tranen. Als het dan toch gebeurt dat ik om de een of andere reden geërgerd ben en het niet onmiddellijk kan verhalen op de persoon die ik zou willen, dan gebeurt het dat Rani het in mijn plaats doet.
Voilà, frustratie weg!
(einde)

Mijn kennismaking met Sterre

Nog niet zolang geleden kwam ik haar tegen via social media, ze reageerde op een van mijn tweets. Ik checkte haar twittter account en zag dat ik hier met een Belgische schrijfster te maken had. Aha, daar moet ik meer van weten! Ik deed een mention, het gesprekje verliep leuk en kort daarop checkte ik facebook, zou ze daar ook te vinden zijn? En ja hoor, en hoe! Het werd me al gauw duidelijk dat ik hier te maken had met een wel zeer populaire dame onder haar lezers, ze wordt bijna aanbeden (!) en er is zelfs een Rani Diaz pagina opgericht waar de lezers van haar boeken hun leesbeleving met elkaar delen en waar ze ook zelf spontaan aan mee doet. Ik werd lid van de groep en zag al gauw dat de meeste lezers zeer enthousiast reageerden op haar boeken.  In 3 jaar tijd zijn er maar liefst 7 boeken van haar verschenen, ga er maar aan staan! Heel recent is, in navolging van haar vorige boek Indra , het boek Gotcha verschenen. Onderaan dit verslag staat een lijstje met alle verschenen titels. Onder welke steen heb ik gelegen? (een hele tijd geen facebook meer gehad, sinds kort toch weer een account gemaakt)

Mijn nieuwsgierigheid was nu volkomen gewekt! Via de berichtendienst van facebook  ontstond er al gauw een leuke chat wisseling tussen ons, het voelde alsof ik aan het ‘babbelen’ was met een goede vriendin,  ik weet nu, Sterre is gewoon zo, een lieve en belangstellende vrouw die oog en oor heeft voor haar lezers.  Nadat ik haar opbiechtte nog niks van haar te hebben gelezen kwam ze spontaan met het aanbod de uitgever te vragen om mij het boek toe te sturen! WoW! Graag!  Maar….is het als standalone te lezen? ‘Beter is het om eerst Indra te lezen want dat heeft een open eindje’, aldus Sterre. ‘Wil je ze allebei’? Ik was perplex!
De boeken werden me aangeboden, hoe kon ik dat weigeren? Ha! Jeuh!
Zo geschiedde het dat, na enige tijd, beide boeken bij mij werden afgeleverd! Twee prachtige boeken met eveneens prachtige covers!
Ik ben geen snelle lezer, teveel andere dingetjes die me  bezig houden en soms geen puf meer om een boek open te slaan maar nu toch met veel plezier Indra uitgelezen,  de recensie lees je hier.
Met veel dank aan Sterre en Witsand Uitgevers voor het ontvangen van Indra en Gotcha!


Mara (2013 – Nederlandse Auteurs Uitgeverij)
Tirtha (2014 – Nederlandse Auteurs Uitgeverij)
Matsya (2014 – Nederlandse Auteurs Uitgeverij)
Trifla (2015 – Witsand Uitgevers)
Indigo (2015 – Witsand Uitgevers)
Indra (2016 – Witsand Uitgevers)
“GOTCHA” (2016 – Witsand Uitgevers)

2 thoughts on “Wie is Sterre Carron?

  1. son370 schreef:

    Hoi Lize, wat leuk dat je Sterre al eens hebt ontmoet! Ik woon in Groningen (Ned) en dat is nogal een eind uit de buurt, afgezien daarvan ga ik nooit naar een boek presentatie of id. ook niet bij als het wel in de buurt is maar een leuk contact op social media is altijd goed! 🙂

    Like

  2. Lize schreef:

    Sterre Carron is echt een hele lieve dame! Ik heb haar al een paar keer ontmoet en bijna al haar boeken gelezen (1 nog niet).

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij?

