Blow-Up Belinda Aebi

9789022332474

Titel: Blow-Up
Auteur: Belinda Aebi
Uitgever: Manteau Belgie/WPG Uitgevers België nv
Verschenen: maart 2016.
Pagina’s: 323
ISBN: 9789022332474

Dank aan boekensite Gent voor dit recensie boek.

Blow-Up is het zevende en laatste boek in de reeks rond Maud Gelderman en haar team. De volgende thriller wordt een stand-alone.
Deel 7 is mijn eerste kennismaking, het boek is goed te lezen als stand-alone.
Onderaan de recensie staat een doorverwijzing naar de andere boeken.

Samenvatting
Een enorme knal. Metaal op metaal. Een fiets die door de lucht gekatapulteerd wordt. Een lichaam schuift over het wegdek, botst tegen de vangrail en blijft roerloos in de grasberm liggen. Saskia, een jonge amateur-fotografe, gelooft haar ogen niet wanneer ze rond middernacht getuige is van een afschuwelijk verkeersongeluk. Op het moment van de aanrijding zit ze met haar vriend Ruben in de uitkijkpost van een oude watertoren om beelden te schieten van een vos en haar welpjes. Maar wat ze door haar lens ziet is iets helemaal anders. Een donker silhouet, zwalpend en duidelijk onder invloed van drank, stapt uit de wagen. Klik. Totaal verbijsterd zoomt Saskia in op zijn gezicht. Klik. Haar ogen sperren zich open van herkenning. Haar blik glijdt naar zijn wagen. Klik. En dan scheurt hij ervandoor… Maud Gelderman en haar team staan voor een raadsel. Wie heeft het slachtoffer, een jonge studente uit Gent, voor dood achtergelaten? Wat heeft de dader nog meer te verbergen? Het bewijs bevindt zich op de geheugenkaart van een Canon. Maar waar blijft Saskia?

Dit mooie boek heeft meerdere verhaallijnen die allemaal met elkaar zijn verweven, sommige hoofdstukken gaan kort terug in het verleden.
Een mooi lettertype, fijne schrijfstijl en korte hoofdstukken, het leest zeer aangenaam met als grappig detail de Vlaamse woorden die zo nu en dan om de hoek komen piepen, woorden die ik als Nederlandse niet ken maar de betekenis ervan wordt als vanzelf duidelijk in het juiste zinsverband. De cover is een absolute eyecatcher. Zwarte achtergrond, een mooi vrouwengezicht en de letters in strak wit. Mooi! (zie foto)
In de samenvatting is te lezen dat er een ongeluk plaatst heeft gevonden, de dader is er vandoor  gegaan en dit alles is per toeval gezien door de amateur fotografe Saskia. en haar vriend Ruben. Saskia komt heel snel in actie met haar fototoestel terwijl haar vriend Ruben  een paar filmpjes  met zijn mobiel maakt. Wat wil Saskia ermee doen? De lezer staat aan het begin van een boek die van de eerste tot de laatste pagina blijft boeien, een echte pageturner!
De lezer leest al heel snel wie de dader is, dus verwacht geen whodunit maar wél een  mooi, spannend en intrigerend plot met  verschillende wendingen, motto: wraak.
Het eindplot is goed afgerond.
Blow-Up, is een top misdaad verhaal van Vlaamse bodem waar ik bijzonder van heb genoten!
Dit boek is mij toegestuurd door http://www.boekensite.gent waarvoor hartelijk dank, dankzij jullie heb ik voor het eerst een boek gelezen van Belinda Aebi, ik kende haar voorheen niet. Hoe is het mogelijk!

De opbrengst van haar boek schenkt Belinda Aebi aan Artsen zonder grenzen.
Een prachtig initiatief!

Blow-Up heeft een verdiende plek in de favorieten galerij.

Quote Biografie 
In het najaar van 2009 stuur ik mijn manuscript naar Manteau, en in mei 2010 ligt mijn debuutthriller ‘Dubbelspel’ op de boekenplank.  In mei 2011 druppelt ‘Het geluid van stilte’ uit mijn pen.
Het voelt alsof er een trein is, en dat ik er helemaal bovenop sta, met mijn armen wijd gespreid en de wind in mijn lokken.
Laat maar komen.
Ik wil verrassen en boeien.
Misschien zelfs in de eerste plaats mezelf.
Bron: klik hieronder.
Biografie Belinda Aebi

Vorige boeken

3 thoughts on “Blow-Up Belinda Aebi

  1. folkertrath schreef:

    Hahaha Vlaams is een prachtige taal. Genieten dus dit boek.

    Liked by 1 persoon

  2. Regenboogvlinder schreef:

    Ik kende haar ook niet, lijkt me niet verkeerd. Dank weer voor de tip!

    Like

Wat vind jij?

