Het vervloekte huis Lydia van Houten

Titel: het vervloekte huis
Auteur: Lydia van Houten
Uitgeverij: Kabook
Verschenen: juni 2016 

Verschijnt juni

Verschijnt juni

Het Vervloekte Huis van Lydia van Houten is een aanrader voor fans van psychologische thrillers.

Korte samenvatting

Als de 43-jarige journaliste Mikayla geconfronteerd wordt met de zelfmoord van haar man Steven, stort haar hele wereld in. Steven Jackson, geboren in Canada, blijkt echter een onverwachte erfenis voor Mikayla achter te laten: een huis in Rocky Roads, British Columbia, Canada. Samen met haar 7-jarige zoontje Jason en haar 16-jarige dochter Valerie ontvlucht Mikayla haar nu eenzame leven in Amsterdam. Ze emigreert naar Canada, in de hoop haar eerste thriller te schrijven in het klaarblijkelijk uitgestorven Rocky Roads. Al snel stuit ze op een aantal eigenaardige zaken, zoals de onopgeloste moord op Joanna la Croix van twintig jaar eerder.

Het zal je maar gebeuren, je denkt een vredig leventje te hebben opgebouwd en dan sta je er plotseling alleen voor met je twee kinderen. Dit overkwam de 43 jarige journaliste Mikayla. Samen met haar kinderen emigreert ze naar het verre Canada om daar een nieuw leven op te bouwen, als ze hadden geweten wat ze daar te weten zijn  gekomen waren ze nooit gegaan, echt niet!
Het schijnbaar uitgestorven stadje Rocky Roads is niet zomaar een slaperig klein stadje, nee, het is eerder een plek waar duistere, enge, niet te duiden dingen gebeuren. De nieuwsgierige journaliste in haar gaat op eigen houtje op onderzoek uit maar dit wordt haar niet in dank afgenomen want vanaf dat moment gebeuren er hele rare dingen in en om haar huis. Ondanks haar vrees gaat ze door met de zoektocht en ze stuit op de meest bizarre en lugubere ontdekkingen. Met gevaar voor haar eigen leven wil ze koste wat kost achter het mysterie van Rocky Roads komen.
Wie en wat wil haar kwaad doen, en wie kan ze nog vertrouwen?

Dit boek zag ik bij een collega blogger, de  titel en cover spraken me zeer aan en zonder dat ik verder nog maar iets had gelezen over de inhoud wist ik; dit boek ga ik lezen!

Het boek is zoals ik had verwacht, spannend, intrigerend, griezelige acties en een prettige schrijfstijl, precies wat ik wil!
Lydia heeft de gave om de lezer op het verkeerde been te zetten, de twijfel slaat zo nu en dan flink toe… is de persoon wel degene die hij/zij zegt te zijn? Voor mij een weet, nu jullie nog!
Deze whodunit houdt de spanning er goed in, lekker lezen dus!

Heeft dit boek geen minpuntjes?
Jawel.
Voordat Lydia zich op het  ‘thriller-pad’ begaf schreef ze peuter, kleuter en jeugdboeken. Een  indrukwekkende lijst las ik op haar biografie. Deze boeken zijn van een totaal ander kaliber dat is duidelijk. Daarom begrijp ik goed  dat Het Vervloekte huis hier en daar een paar losse elementjes bevat en af en toe misschien wat oppervlakkig van toon is. Deze opbouwende kritiek is echter geen reden om het boek niet te lezen, integendeel zou ik zeggen, het is zeker de moeite waar!
Leestip en aanrader!

Met dank aan uitgeverij Kabook en Lydia van Houten voor het ontvangen van dit gesigneerde exemplaar en voor het noemen van mijn naam bij het dankwoord achterin het e-book!
fb_img_1466019100448.jpg

‘Het vervloekte huis’  is de tweede thriller van Lydia, haar thrillerdebuut heeft de titel ‘Doodstil’

4 thoughts on “Het vervloekte huis Lydia van Houten

  1. Kakel schreef:

    Bedankt voor de tip. Ik heb het boek op mijn leeslijst gezet!

    Liked by 1 persoon

  2. Sonja schreef:

    Dankje Folkert, altijd fijn om jouw reactie te lezen 🙂

    Like

  3. folkertrath schreef:

    Ha, het boek is uitgelezen en een aanrader dus.
    Ik vind het altijd leuk om je recensies te lezen, waarom? Duidelijk en je weet een beetje wat je kan verwachten 🙂

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij?

