De levenden en de doden Nele Neuhaus

  • Nederlands
  • 472 pagina’s
  • Q uitgever
    Juni 2015
  • 9200000040899836


Inhoud

Rechercheur Pia Kirchhoff staat op het punt om op huwelijksreis te gaan als een sluipschutter een slachtoffer maakt. Pia besluit de reis uit te stellen en haar baas Oliver von Bodenstein te hulp te schieten bij deze zaak. Er vallen al snel meer doden en het lukt de politie niet een verband te ontdekken. De druk in het politiekorps om resultaten te boeken neemt toe. Langzaam maar zeker ontstaat de indruk dat iemand met een uiterst doelgerichte wraakneming bezig is

Mijn beleving in het kort

  • De levenden en de doden is het vijfde boek van Nele Neuhaus. Ik heb ze allemaal gelezen. Tot nu toe vond ik het eerste boek met de titel ‘Sneeuwwitje moet sterven ‘ook haar beste boek.De verschenen boeken op volgorde zijn:
  • Sneeuwwitje moet sterven 2011
    Diepe Wonden 2012
    Wie winde zaait 2013
    Boze wolf 2014In dit boek worden er een aantal moorden gepleegd die het werk zijn van iemand die een duidelijk motief heeft: wraakneming maar voordat het politie-team daar achter komt ben ik al heel wat bladzijden en een saaie zoektocht verder. Helaas waren mijn verwachtingen over het vijfde boek een beetje te hoog gespannen. Ik kon niet lekker in het verhaal komen, het schoot gewoon niet op. Een langdradige zoektocht.
    Pas vanaf blz 250 begon ik meer in het verhaal te komen, de spanning en nieuwsgierigheid naar het motief van wraak  begon me toch bezig te houden,  dus in plaats van het boek aan de kant te leggen besloot ik  om het uit te lezen.
    De plot heeft alles te maken met een omstreden orgaanhandel binnen de medische wereld, het is schokkend als je je zelf afvraagt of deze praktijken ook in de realiteit voorkomen. Ik moet er niet aan denken.
    Wat me vooral tegen stond in dit boek (nu wel) zijn de vele personages en de namen die de lezer moet onthouden om de juiste verbanden te kunnen leggen, het blijft een lastige opgave! Toch is het wel een dingetje van Neuhaus want ook de andere boeken bevatten veel personages, het verschil zal ‘m zitten in de plot, het ene leest prettiger dan het andere.
    Nou ja, hoe het ook zij, ik vond dit boek niet geweldig maar kan het wel weer bij schrijven in het rijtje van Nele Neuhaus.
2 thoughts on “De levenden en de doden Nele Neuhaus

  1. sunnie031 schreef:

    Ik had niet zoveel moeite met de personages, dat had ik bij haar andere boeken ook niet.
    Ik vond deze weer fantastisch!

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij?

