Boudewijn de Groot Achter Glas

047

Jaap Kroon in gesprek met Boudewijn de Groot (interview en fotografie Jaap Kroon, Hearlems bodem)

Op mijn wekelijkse blog ronde belandde ik natuurlijk ook bij Jaap Kroon en daar kwam ik hem tegen. Boudewijn de Groot, de man van de prachtige teksten, warme stem en niet geheel onbelangrijk ( zo niet het belangrijkste) een mooi mens!
Zijn cd’s en zelfs een paar lp’s staan hier in de kast en worden met regelmaat beluisterd, Boudewijn is een blijvertje.
Maar goed, op mijn wekelijkse blog ronde werd ik blij verrast door alleen al de naam van Boudewijn tegen te komen bij meneer Kroon. Nu ben ik van deze meneer gewend dat hij de meest prachtige foto’s op zijn blog plaatst, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen (met alle respect voor zijn gehele fotografie oeuvre) dat de prachtige foto’s van Boudewijn voor mij toch de kers op de taart zijn! Het werd me al gauw duidelijk dat Jaap in gesprek is geweest met Boudewijn over het nieuw verschenen album Achter Glas, het resultaat mag er zijn! (zie de link onderaan dit artikeltje) Op mijn reactie( mooi mens, mooie stem, prachtige teksten) onder aan zijn blog reageerde hij met deze woorden terug:

“Dan hoort Achter Glas zeker in je kast thuis. En hij is inderdaad een mooi mens. Dat heb ik mogen ervaren en voel me een bevoorrecht mens!”
Ik kan dat alleen maar beamen,een bevoorrecht mens en dat is hij!!
Achter Glas komt absoluut bij de overige cd’s te staan!

Dank voor dit artikel en foto’s!

Een klein stukje uit het interview
Achter Glas is het nieuwste album van Boudewijn de Groot. 17 April werd het album gereleased en Haerlems Bodem mocht er al naar luisteren. De thema’s heimwee, emotie en onherroepelijkheid, lopen als een rode draad door deze plaat heen. Wij spraken de bekendste en originele ‘beste singer songwriter’ van Nederland op een plek langs de Heemsteedse Dreef.

Lees hier het hele interview

9 thoughts on “Boudewijn de Groot Achter Glas

  1. MichielZiet schreef:

    Meester Prikkebeen, dat lied is van kinds af aan mijn favoriet van Boudewijn.
    Jaap, ik ben jaloers op je. 😉
    Sonja, terecht dat je dit een ereplek geeft. 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Myriam schreef:

    Ik ben ook fan van Boudewijn De Groot. Groot artiest 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Jaap Kroon schreef:

    Dit is op Jaap Kroon herblogden reageerde:
    En op mijn blog ronde belandde ik uiteraard bij Sonja Leest&Schrijft en werd ik blij verrast door haar mooie worden over mijn ontmoeting met Boudewijn de Groot.

    Dank je Sonja, voor deze prachtige reactie!

    Liked by 1 persoon

  4. Jaap Kroon schreef:

    Jeetje Sonja, wat mooi. Ik ben er stil van. Dank je wel voor deze prachtige reactie op mijn artikel!

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij?

