Slaapdronken

Gisteravond was er dus weer eens voetbal op de tv  en hoe kan het ook anders zijn dan dat Th. de wedstrijd wilde zien.
Nu gun ik hem dit kijkplezier met alle liefde maar zelf haak ik af. Too much is too mutch.
Dus vertrek ik naar de slaapkamer, boek en drankje gaan mee. Tot diep in de nacht doorlezen in het prachtige Familieportret neem ik me voor. Het is nogal een een dikke pil waarvan ik nog niet eens op de helft ben (tijdgebrek ed.) maar die over een paar dagen wel weer terug naar de bieb moet.

De televisie bij het bed  mag uit blijven, soms is het een storende factor.
Ik nestel me lekker onder het dekbed en begin te lezen.
Anderhalf uur verder voel ik mijn ogen zwaar worden. ‘Nee, niet aan toegeven, het boek is té mooi om in slaap te vallen’.
En dan toch…’zucht, ach, een powernapje van 10 minuten‘, beloof ik mezelf.

En dan wakker worden, ik kijk op de wekker en zie dat het ruimschoots een uur later is, dit was dus niet de bedoeling he?
In het halfdonker loop ik naar de badkamer, gedoucht had ik al, even snel de tanden poetsen.
Met mijn ogen nog halfdicht pakt ik de tube tandpasta van het planchet, draai de dop er af en pers iets van de inhoud op mijn tandenborstel.
Ik breng het naar mijn mond…daarna ging het fout! 51f1a7ab_vomit-boy02-vomit-puke-sick-smiley-emoticon-000653-large
De verwachte frisse tandpasta- smaak had plaats gemaakt voor een afschuwelijke smerige substantie die ik niet direct thuis kon brengen en waarvan ik maar één ding wilde, het uitspugen en wel meteen!
Spugend en vloekend (sorry) spuugde ik het uit in de wasbak en spoelde mijn mond veelvuldig met water.
Jakkie wat smerig!

Moraal van dit verhaal?
Doe het licht aan om te voorkomen dat je handcreme met tandpasta verwart.
Geloof me, dit is een gouden tip!
De reklame krijg je er gratis bij 🙂

wpid-cam00228

8 thoughts on “Slaapdronken

  1. MichielZiet schreef:

    Je tanden moeten er rimpelvrij uitgezien hebben. 😀 Dat voetbal zulke dingen teweeg kan brengen haha.

    Liked by 1 persoon

  2. folkertrath schreef:

    Ik kan niet anders dan lachen 🙂 Licht is altijd belangrijk. Voor jou irritant. 😦 Maar zoals Hiltje zegt dit gebeurt je geen tweede keer weer, toch? 😉

    Fijne Paasdagen gewenst!

    Liked by 1 persoon

    • sonja schreef:

      haha, niks leukers dan leedvermaak, Folkert, nee, het blijft bij 1x, té smerig om in herhaling te treden 🙂
      Jij / jullie ook fijne Paasdagen gewenst, ik hoorde dat de weergoden ons goed gezindt zijn!

      Liked by 1 persoon

  3. Lizesboeken schreef:

    Oei oei 😦 Voor eventjes willen slapen en zoveel later wakker worden heb ik al voorgehad maar ik doe meestal wel de lichten aan om terug wakker te worden.

    Liked by 1 persoon

  4. gewoonhiltje schreef:

    Haha, oh, oeps sorry Sonja, ik moet er wel mee lachen. Kijk mij gebeurt dit nooit, altijd de lamp aan op de badkamer want er moet nog nachtcrème op mijn gezicht en een bekertje water mee naar het nachtkastje en dat lukt me niet in het donker. Dit gebeurt jou geen tweede keer 😉 Leuk verhaal 🙂

    Liked by 1 persoon

    • sonja schreef:

      Haha, @Hiltje , dat ritueeltje had ik eerder op de avond al gedaan,. Tanden poetsen lukt me echt in het halfdonker…maar dan wél de goeie tube nemen, nee dit gebeurt me niet weer, bah!! :-))

      Like

Wat vind jij?

