Uit mijn dagboek

Onderaan dit schrijfsel staat een eigenbreisel die ik eens jaren geleden gepost heb op mijn profiel bij weblog.nl.
Ik blogde toen heel wat af!  Een trouwe club van aanhangers las en reageerde op mijn postings en ik deed hetzelfde bij de postings die zij plaatsten.  Het was een leuke tijd waaraan ik veel plezier heb beleefd.
Totdat ik in een hele vervelende medische periode terecht kwam. Een diagnose, operatie en  lang herstel ontnamen me de zin en puf om ook nog maar één letter te typen en zo geschiedde het dat ik gestopt ben met schrijven. Zonder aankondiging naar mijn trouwe lezers verwijderde ik mijn account. Bam!  Nu, jaren later denk ik er weleens aan  terug  hoe mijn lezers dit ervaren moeten hebben, immers, ik had ze verteld wat er met me aan de hand was en hield ze voorafgaande aan de operatie op de hoogte van mijn wel en wee. De vele hartverwarmende reacties en medeleven van al deze lieve mensen was bijna helend, zo mooi! Enkele van mijn toenmalige ‘volgers’ kwam ik jaren later weer tegen op faceboek en twitter en opnieuw gingen we elkaar volgen (en nog steeds).
Naar alle andere lieve mensen zou ik willen zeggen: het spijt me dat ik jullie niet heb gezegd te willen stoppen met bloggen, ik wil jullie, nu jaren later, uit de grond van mijn hart bedanken voor alle lieve, opwekkende en goedbedoelde woorden waarmee jullie een grote steun voor me zijn geweest! Ik hoop ook jullie ooit nog weer eens tegen te komen! xxx

Ik ben volkomen hersteld, het gaat  heel goed  met me, de nare tijd ligt ver achter me maar vergeten zal ik het nooit,  het was een intensieve maar zeker ook een leerzame periode, ik weet nu dat ware vriendschap met een lampje te zoeken is.
Lieve reacties en mooie acties ondervinden van hen waarvan het ik het niet had verwacht, het mij negeren in een kwetsbare periode van mijn leven van hen, waarvan ik juist wel enige vorm van aandacht had verwacht. Een leerzame les die niet geheel in mijn voordeel is uitgepakt, een stukje terughoudenheid is hiervan het resultaat. So be it.

 

af81aa66df5c3d92d38dfc53f20df0b4

Mooie woorden

Mooi schrijven, dat zou ik willen
Mijn gevoel poëtisch kunnen verwoorden
Zo vaak lees ik mooie woorden, zinnen
Waar ik warm van word
Dát zou ik willen

Gedachten, gevoelens, emoties
Een wirwar in het hoofd
Een wirwar in het lijf

Ik zou willen dat ik mooi kan schrijven
Het van me afschrijven
De vele tranen
De boosheid uitbrullen
Het verstilde verdriet

Het grenzeloos verlangen
Dan de waanzinnige vreugde
Maar ik kan het niet.

 

6 thoughts on “Uit mijn dagboek

  1. sonja schreef:

    Dankjewel Erik voor je lieve woorden, begrip en het lezen van mijn ellende 🙂
    Lieve groetjes!

    Like

  2. Erik Lipplaa schreef:

    Een mooie en eerlijke blog, Sonja.
    Ook een heel mooi gebaar richting degenen die jij destijds plotseling even verbande. Ik denk, dat de meesten dat wel konden begrijpen. Soms zijn er momenten in je leven, dat je even genoeg hebt aan jezelf. Het is niet niks wat jij toen hebt doorgemaakt. Fijn dat het nu erg goed met jou gaat en ik wens jou dit voor de rest van een lang leven.
    Groetjes en liefs,
    Erik

    Liked by 1 persoon

  3. gewoonhiltje schreef:

    Enóf jij kan schrijven Sonja! Wat een mooi blog dit, recht uit jouw hart. Verdrietig maar hartverwarmend, jouw ‘ouwe’ trouwe lezers hebben jou allang vergeven als dat al nodig mocht zijn. Misschien helaas voor hen omdat het plots was maar met gezondheid mag je niet sollen en moet je altijd als eerste aan jezelf denken. Dat heb je goed gedaan dus geen spijt Sonja, kiezen voor jezelf is heel normaal. Ik ben blij dat het nu weer goed gaat met jou gaat. Ik moest een traantje wegpinken….
    Dank dat je dit hebt gedeeld en mooi verwoord.
    Liefs en een knuffel,
    Hiltje

    Liked by 1 persoon

  4. folkertrath schreef:

    *Zucht*··· Meisje, meisje….

    Liked by 1 persoon

  5. sunnie031 schreef:

    Je hebt het alsnog mooi verwoord! X

    Liked by 1 persoon

Wat vind jij?

