Je bent nu van mij Hans Koppel

9200000010213542

  • Nederlands
  • 200 pagina’s
  • A.W. Bruna Uitgevers
  • april 2013

 

Extra informatie

Hans Koppel (1964) is het pseudoniem voor kinderboekenschrijver Petter Lidbeck, die woont en werkt in Stockholm.
‘Ze komt nooit meer terug’, dat maandenlang hoog in de Zweedse bestsellerlijst stond, is zijn thrillerdebuut voor volwassenen. “Je bent nu van mij’  is het tweede, onafhankelijk te lezen deel in de trilogie.

Inhoud

Anna heeft een leuke baan, is gelukkig getrouwd en heeft een dochter. Op een dag ontmoet ze Erik, met wie ze een spannende onenightstand heeft. Daar wil ze het bij laten, maar Erik denkt daar heel anders over. Hij dringt zich steeds meer op en laat Anna geen moment met rust.
Als ze ontdekt dat Erik een duister verleden heeft en hij haar en haar gezin bedreigt, realiseert ze zich dat ze met een gevaarlijke psychopaat te maken heeft. Ze zet alles op alles om hem voorgoed uit haar leven te bannen, maar hij komt steeds dichterbij…

Je bent nu van mij is het tweede deel in de bloedstollende trilogie van het Zweedse thrillerfenomeen Hans Koppel, voor de liefhebbers van Jussi Adler-Olsen en Lars Kepler.

 

Dit vond ik ervan

Hier kan ik kort over zijn, het boek is op een eenvoudige manier geschreven zonder noemenswaardige spanning, pas op het laatst begint de spanning wat te komen maar jammer genoeg is het van korte duur. De hoofdstukken zijn kort maar het leest werkelijk als een trein.
Helaas vond ik het einde fantasieloos en voorspelbaar maar ik me wel voorstellen dat de niet zo doorgewinterde thriller lezer het een goed boek zal vinden, voor de echte thrillerlezers is het te licht geschreven.

Genre: ergens tussenin een roman en lichte thriller. als je daarvan houdt is het een prima boek.

 

 

 

 

Wat vind jij?

