Korte reviews/waardering sterren

images (3)Een recensie schrijven is leuk om te doen maar soms kan het ook lastig zijn om een goede weergave te geven over hetgeen ik  heb gelezen en dat heeft natuurlijk alles te maken met de plot waarover ik wil schrijven maar soms ook door tijdgebrek.  Er zijn boeken waarvan ik moeiteloos een ellenlange epistel kan schrijven maar er zijn ook boeken waarvan me tijdens het lezen ervan al het gevoel bekruipt hoe ik het gelezen voer  ga beschrijven.  Ook kan het gebeuren dat ik iets te lang heb gewacht om het gelezen exemplaar te recenseren (ook geen notities van gemaakt) en is het verhaal al iets vervaagd in mijn brein.
Zo kan het dus geschieden dat de lezers van deze boekenblog een recensie onder ogen krijgen wat de naam recensie eigenlijk niet waardig is. Deze korte beschrijvingen noem ik daarom liever review.
Om die reden heb ik de categorie ‘korte reviews’ toegevoegd waaronder alle boeken vallen die niet #recensienoemenswaardigzijn.

images

Waardering met sterren

Toekomstige boeken door mij gerecenseerd  (of een review) zal ik niet meer waarderen met een aantal sterren afgezien van de boeken die ik absoluut 5 sterren waard vind, dat blijft onveranderd.
In de reviews/recensie’s probeer ik overtuigend genoeg te zijn waarom ik een boek wel/niet:  goed/spannend/ontroerend of gewoon mooi vind en ook geef ik aan of ik het boek als leestip/aanrader wil tippen naar andere lezers.

Dat moet genoeg zijn, toch? 7982852568_5ead17b938_k-326x1591.jpg

One thought on “Korte reviews/waardering sterren

  1. New Word Order schreef:

    Handige oplossing. Zo kun je toch nog bijhouden welke boeken je gelezen hebt en wat je er van vond.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.