Kissable lips

images (1)

Néééééé, een fikse brandblaar op mijn bovenlip, heb ik dat weer! Hoe ik daar aan kom?  Als je me beloofd om niet te gieren van het lachen wil ik het jullie vertellen. Een bamibal. Een bamibal? Jawel! Een hete bamibal, te heet om te eten en niet gewoon even wachten totdat de bal wat afgekoeld was, nee, gewoon lekker in happen…zij het met voorzichtige kleine hapjes, dat dan weer wel,  maar dat heeft niet mogen baten.
‘Sjee, wat is deze bal heet, zeg,’…ik hoor het me nog zeggen. Deze waarneming zou al genoeg moeten zijn om de bal even terug te leggen in afwachting op enige afkoeling, maar nee gewoon spartaans doorhappen, want stel je voor dat de bal er ineens vandoor zou gaan, dat zou toch eeuwig zonde zijn?
Dit was afgelopen vrijdagavond, zaterdag was er eigenlijk nog niks aan de hand, het prikte wat maar c ést tout…totdat ik zaterdagavond een lichte blaas ontdekte, niet heel erg,  daar kon ik mee leven.
Zondagmorgen had de schade zich iets meer uitgebreid…
Maandagmorgen….’zo, ga ik écht de straat niet op’, mijn bovenlip is aan de linkerkant wel 3 keer zo dik als aan de linkerkant….het brandt, prikt en not very kissable. Echt, het ziet er uit als een mislukte botox inspuiting.
Ik ga momenteel lichtelijk mismaakt door het leven.
Wat heb ik er van geleerd? Gulzigheid is geen optie!
Helaas ben ik soms wat hardleers.

8 thoughts on “Kissable lips

  1. AU!! Dat soort dingen overkomen mij ook altijd, geduld is een schone zaak maar komt niet in mijn woordenboek voor (vooral niet bij eten).

    Like

  2. Sonja schreef:

    Ik herken het wel bij bitterballen, heb ik ook nooit geduld. Maar weer iets geleerd, pas op voor bamischijven haha. Beterschap

    Like

  3. gewoonhiltje schreef:

    De bitterbal is, volgens mij de meest “hap-AUW-te laat-ik-had-eerst-moeten-blazen” snack. Maar zo zie je maar dat elke snack die regelrecht uit het hete vet komt je een dikke lip kan bezorgen.
    Nee ik heb niet moeten lachen want dat doet zeer, je mond verbranden.
    Hoe ik dat weet?…….. 😉
    Ik weet, bijna zeker, dat je dit voorlopig niet meer gaat gebeuren.
    Toch levert deze gulzigheid wel een leuk verhaal op! 🙂

    Like

  4. Linda Mastwijk schreef:

    Herkenbaar, maar gelukkig nog nooit zo erg gehad als jij beschrijft 🙂

    Like

Wat vind jij?

