Morgen is er weer een dag…

De wekker loopt af om 7u, nog niet helemaal uitgeslapen sta ik op. Onze ouwe trouwe makker van 13 jaar ligt te kwispelen op zijn kleed, mij tegemoet lopen is sinds een paar weken een gepasseerd stationnetje, gehinderd door zijn stramme artrose pootjes kijkt hij me een beetje troebel aan (oude ogen) maar de blijheid zit hem in zijn staart, vrolijk zwaait het van links naar rechts en dan toch een poging doen om op te staan…hij wil zo graag. Ik kniel bij hem neer en aai hem over zijn lijf en kop….knorrend als een varken ondergaat hij mijn liefdesuiting maar blijft liggen. Tegen de tijd dat ik zover ben om hem even uit te laten (schoenen aan, hondenriem pakken) komt hij moeizaam omhoog, even wankelen op zn pootjes maar dan staat hij. Blij schuifelt  hij naar de voordeur, af en toe een huppeltje maar het staat niet meer in vergelijking met hoe hij is geweest. Onze labrador reu is van een actieve, ondernemende en ondeugende hond veranderd in een oude  berustende man die nog heel graag wil maar het bijna niet meer kan.
De lange wandelingen die we samen dagelijks liepen zijn korte rondjes geworden, schuifelend en snuffelend scharrelt hij wat rond, laat zich zakken in de brede sloot zoals het een labrador betaamt (gek op zwemmen) een rondje van pak ‘m beet 10 minuten wordt met hem erbij gauw drie kwartier….maar hij is er nog!! 150673_558833774145194_1117179877_n

Als ik mijn dag niet heb dan weet ik; morgen is er weer een dag, dan zal het weer beter gaan.
Helaas gaat deze vlieger niet op voor onze allerliefste grote vriend die we dertien jaar geleden in huis hebben gekregen als pup van acht weken. Gelukkig is hij afgezien van de artrose verder gezond, hopelijk gaat ie nog een tijdje mee, zijn  levenslust, eetlust en blijheid heeft ie nog! Go for it Doggy!!

 

Wat vind jij?

