Onder je huid Sabine Durrant ***

  • Nederlands
  • 265 pagina’s
  • Querido’s Uitgeverij B.V., Em.
  • februari 2014

9200000022205825Inhoud


Gaby Mortimer heeft een perfect leven: een mooie baan bij de tv, een succesvolle man, een prachtige dochter en een groot huis in Londen. Tot ze tijdens het hardlopen stuit op het lijk van een jonge vrouw en alle zekerheden uit haar bestaan wegvallen. Gaby belandt in een nachtmerrie.

Onder je huid is de perfecte psychologische thriller voor lezers van S.J. Watsons Voor ik ga slapen en liefhebbers van de boeken van Nicci French. Durrant beschrijft met veel gevoel hoe de hoofdpersoon verstrikt raakt in een psychologische achtbaan waaruit geen ontsnappen lijkt, met een zeer sterke plottwist aan het einde. 

Mijn bevindingen

Dit boek zou met name voor de liefhebbers van S.J.Watsons en Nicci French de perfecte thriller zijn zoals we in de omschrijving kunnen lezen. Ik ben zelf een liefhebber van bovengenoemde auteurs en spreek voor mezelf als ik zeg dat deze vergelijking niet op gaat.
Op zich is het een aardig boek, het leest wel prettig maar voor de spanning hoef je het niet te lezen want dat is middelmatig. 
De dode vrouw die door Gaby wordt gevonden blijkt vermoord te zijn en de nachtmerrie waarin Gaby belandt heeft alles te maken met de opeenstapeling aan bewijs die door de politie wordt gevonden, wordt Gaby verdacht van moord? Een goede reden om door te willen lezen. 
Uiterst irritant is dat de schrijver zinloze zinnen heeft bedacht om merken van kleding, verzorging, drankjes, voedsel en automerken te noemen. Ik vind het ronduit sluikreclame en erg storend!
De ontknoping is de moeite waard geweest om het boek uit te lezen.
Omdat ik het toch niet met tegenzin heb uitgelezen (op de sluikreclame na) en de ontknoping verrassend is waardeer ik dit boek met  3 sterren.je huid toch met 3 sterren.
Wat vind jij?

