Getuige Lars Kepler

Inhoud
Birgittagården is een internaat voor jonge vrouwen met destructief gedrag. Op een donkere herfstnacht wordt een van de opgenomen meisjes vermoord in de separeerkamer van het internaat. Ze wordt met beide handen voor haar gezicht gevonden op het bed. Niemand heeft iets gezien en een van de meisjes is spoorloos verdwenen. Inspecteur Joona Linna reist af naar de Birgittagården en bevindt zich al snel midden in de meest raadselachtige moordzaak waarop hij ooit is gestuit. Als hij op zoek gaat naar de oplossing, worden er verwoestende krachten in werking gezet. Er zijn geen getuigen, maar kort na de gewelddadige moord begint een vrouw in Stockholm de tiplijn van de politie te bellen met informatie. Eerst vraagt ze geld voor haar inlichtingen, maar later verzoekt ze hen alleen maar te luisteren, steeds wanhopiger.
Mijn beleving
Door mij gelezen in 2013: Hypnose en Contract en ik vond de boeken zodanig goed dat ik ook deel 3 en deel 4 wilde lezen.
Het e-book Getuige bevat 561 blz.. Ik lees niet snel  maar dit boek had ik in vier dagen uitgelezen vanwege de nachtelijke leesuurtjes in bed want, het mag met recht gezegd worden, het verhaal is vanaf de eerste bladzijde mega spannend, geen enkel saai moment, je wil doorlezen! De prachtige cover is een mooie weergave van het plot! 1001004011555152
Er loopt een intern onderzoek naar Joona Linna (een nasleep uit deel 2 Contract) en om die reden mag hij zich niet bezig houden met het onderzoek rond de moord op één van de meisjes van het internaat, hij mag enkel als waarnemer gedogen aanwezig zijn. De eigenzinnige Joona laat het hier echter niet bij zitten en gaat tegen alle regels in , tot grote ergenis van zijn collega’s, zelf op onderzoek uit, hierbij komt hij zelfs bij een medium terecht die met een vaag verhaal meerdere keren naar het bureau heeft gebeld. Het verhaal heeft meerdere kleine spannende verhaallijntjes die allemaal met elkaar te maken hebben en ook boeiend zijn!
De lezer krijgt bijna aan het einde van het boek een inkijk in het verleden van de sympathieke maar introverte Joona Linna en dat is niet niks geweest, het deed mij versteld staan! Het plot eindigt met een cliffhanger.
Getuige is een super spannend boek waarvan elke thriller liefhebber gaat smullen.
De minpuntjes die ik in Hypnose en Contract ben tegen gekomen zag ik niet in Getuige.

Ik vind dit boek een vette aanrader en waardeer het met 5 sterren!
Op naar Slaap!

