Bloedlijn Corine Hartman

Dit is het eerste deel in een nieuwe reeks misdaadboeken rond rechercheur Jessica Haider (Jessy) 2013

Korte omschrijving

Rechercheur Jessica Haider beleeft na de dood van haar zoon perioden van intens verdriet en rouw, maar ook van machteloze woede. Nick werd vermoord door een psychopaat die zij eerder achter de tralies liet verdwijnen en de man lijkt sinds zijn ontsnapping nog aar één doel te hebben; haar leven ruïneren. (einde achterflap)

Mijn bevindingen

Nadat Jessy een halfjaar gedwongen thuis is gebleven na de gruwelijke dood van Nick mag ze haar werk weer hervatten om te bewijzen dat ze het harde rechercheurs werk weer aan kan. De brute wijze waarop haar zoon is vermoord is ze echter nog lang niet te boven, ze snuift coke, houdt van kinky seks en is hard in haar optreden, soms meedogenloos. Er spelen twee zaken die beide los van elkaar staan. Het betreft de zelfmoord (?) van een zestienjarig meisje waarover Jessy haar twijfels heeft, zelfmoord of moord? Jessy wil het tot op de bodem uitzoeken en dit gebeurt op een niet al te subtiele manier want Jessy is hard, keihard! Tijdens dat onderzoek komt er nog iets anders aan het licht waarover ze laaiend is, hier ga ik verder niks over verhulllen. Ondertussen is ze ook met haar eigen zaak bezig; het vinden van Rolf Brezinger, de brute moordenaar van haar zoon.

Ik ben al een aantal jaren vertrouwd met de boeken van Corine en was direct verknocht aan de prachtige schrijfstijl, verhalen en lange mooie volzinnen. Bloedlijn is van een totaal ander kaliber. Nu ben ik wat gewend op thriller gebied maar de verandering in stijl van de schrijfster is wel even wennen.En toch is het eerste deel van de Jessica Haider serie stimulerend genoeg om ook deel twee, Glashard, te willen lezen, sterker nog; het ligt al klaar !In het kort gezegd; even wennen aan een ander genre Corine Hartman maar het intrigeert me wel, ik ben zeer benieuwd hoe deze  stoere en keiharde tante zich verder gaat ontwikkelen in de volgende boeken!
De plot is redelijk spannend, het tempo ligt hoog, soms niet bij te houden. Het eindplot had ik in gedachten gehad maar desalniettemin toch super!
Op naar Glashard!

Auteur: sonja

Wacht niet op een mooie dag, maak er zelf een! Contact? gebruik het contactformulier. Je bent nu op de wandelblog sonjatheowalking, lees je liever een goed boek neem dan een kijkje op mijn boekenblog sonjaleest&schrijft. Reageren onder een blog? Leuk! Fijne dag!

schrijfselsvanmij

kleine dingen die me zoal bezig houden

Boekenzuurstof

Een blog over boeken

Matroos Beek

Grensgevallen

Thomas Pannenkoek

Een Simpele Ziel ondergaat zijn leven

Neeltje leeft

over (vervlogen) dromen, herinneringen, het heden, verleden en wat mij verder bezighoudt

OverHaar.nl

gekrulde haren, gekrulde zinnen

Rianne Blogt

wandelen en nog veel meer

sonjatheowalking👁️

Just Open Your Eyes And See The World

REBBELTJE

Yep it's me

Welkom op Karels WP

wil van mijn bezoekers een glimlach ontfutselen

Wizzewasjes

Het is niet omdat het mag … dat het moet!

Pippi's hometown

een blog met sterke verhalen

De Boekblogger

Boekrecensies en boekennieuwtjes

Creabealounge

My passion, your passion

Een Ladekast Met Snuisterijen

Deze ladekast is mijn leven. In iedere lade een spinsel of gebeurtenis.