Leonard Cohen

Leonard Cohen

Ik heb een groot zwak voor de Canadese zanger en dichter Leonard Cohen, zijn muziek wordt vaak beluisterd in huize Sonja&Co. Zijn teksten en stem bezorgen me op een prettige manier  altijd iets van weemoed, een dierbaar gevoel.

de jonge leonard Cohen

de jonge leonard Cohen

img_0733_2

Leonard Cohen, 78 jaar.

Toen het bekend werd dat Cohen opnieuw een tour ging doen, jawel op bijna 80 jarige leeftijd, twijfelden we geen moment, hier moesten we echt zonder meer bij zijn! De man met de zoetgevooisde stem gaf een concert in het Olympia stadion in onze hoofdstad. Het is augustus 2012, we hebben er veel zin in!
De kaarten hadden we al ruimschoots van te voren binnen, we telden de dagen af.
Klokslag 20u…het concert begint…!

Veel ouder maar nog zeer charismatisch stapt hij het podium op, ik weet het me nog zo goed te herinneren, kippenvel en  tears in my eyes,  ik kon het niet geloven dat ik zó dichtbij hem was.
Hij begint te zingen….
Nu kan je zeggen, dat komt niet in de buurt van wat eens is geweest, zijn stem is zoveel lager en trager en soms vergat hij stukjes tekst maar hé,  de man is bijna 80 jaren oud, ga er maar aan staan!
Het concert was ontroerend mooi en ook aan zelfspot over zijn leeftijd ontbreekt het hem geenszins. Top! Ik had het voor geen goud willen missen!
Zo fijn dat ik geweest ben, dit kan niemand me afpakken! ❤
Iets meer weten? 

Update:De nieuwste album van Leonard Cohen met de titel Popular Problems is eind september 2014 verschenen, vlak na zijn 80e verjaardag.

